Sprite Editor XL
Data wydania:8.09.2015
Otwórz: http://mimuma.pl/atari/SpriteEditorXL/
Kod źródłowy: https://gitlab.com/bocianu/SpriteEditorXL/tree/master
Edytor ten napisałem zaraz na początku mojej kariery Atarowca, kiedy jeszcze nie wiedziałem, że do niektórych rzeczy są już stworzone narzędzia i niekoniecznie trzeba wyważać otwarte już drzwi. Ale napisałem i z powodzeniem używałem (chociażby do wszystkich grafik w grze Vox Regis).
Dziś w perspektywy czasu widzę, że brakuje mu jeszcze paru rzeczy, ale nadal czasem go używam, szczególnie do grafik o "niestandardowych" wymiarach.
Lista funkcji:
- edycja obrazów o niestandardowych wymiarach,
- możliwość zmiany proporcji pixela,
- palety ATARI (PAL/NTSC),
- ustawianie głębi bitowej koloru zgodne z trybami ATARI,
- eksport do popularnych języków programowania,
- formatowanie danych wyjściowych,
- proste opcje transformacji: przesuwanie, odbicie,
- automatyczne rysowanie maski,
- opcjonalny eksport maski,
- skróty klawiaturowe (patrz Help)